Головний зміст

118700Сьогодні ВРУ надано для ознайомлення Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про судовий збір" (щодо об'єктів справляння судового збору, визначення його розміру та підстав для повернення).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Хоча держоргани і позбавили пільг при сплаті судового збору, органи доходів і зборів продовжують звертатись до суду, не сплачуючи такий збір. Для цього вони йдуть до суду з поданнями в рамках ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства, які Закон про судовий збір не відносить до об’єктів справляння судового збору. Депутати хочуть змінити цей механізм.
 
Законопроект передбачає наступне:
 
- віднесення подання до об’єктів справляння судового збору.
 
Так, передбачено, що за подачу до адміністративного суду подання майнового характеру судовий збір становить 1,5 % розміру майнових вимог, але не менше 1 розміру мінімальної зарплати, а за подачу подання немайнового характеру - 1-го розміру мінімальної зарплати.
 
- кваліфікацію вимог про оскарження рішень, дій та бездіяльності контролюючих органів у розумінні Податкового кодексу України як вимог немайнового характеру та визначення розміру судового збору за ставками, встановленими для таких вимог;
 
- доповнення підстав повернення судового збору відмовою у прийнятті заяви або скарги;
 
- виключення з переліку документів, за подання яких судовий збір не справляється, заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення.
 
Проектом також визначається, що з моменту набрання чинності цим Законом судовий збір за подання до суду документів, передбачених пп. 2-4 п. 3 ч. 2 ст.4 Закону «Про судовий збір», у справі про визнання протиправним рішення, дії або бездіяльності контролюючого органу у розумінні Податкового кодексу сплачується у відповідному розмірі від ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви як позовної заяви немайнового характеру, іншої заяви та скарги.
 
Зазначені у цьому положенні пункти стосуються подання до адмінсуду відповідного позову, апеляційної чи касаційної скарг.