Головний зміст

11867812 березня 2016 року до Комітету ВРУ надано для ознайомлення Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оскарження рішення про прийняття закону в цілому».
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Законопроектом передбачено можливість та порядок оскарження рішень Верховної Ради України про прийняття законів в цілому. Такі рішення планують оскаржувати у Вищому адміністративному суді України у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
 
Станом на сьогодні, в українському парламенті склалась традиція систематичного недотримання законодавчих процедур та відповідно жертвуванням якістю законопроектів заради якнайшвидшого прийняття «потрібних» рішень. Народні депутати уникають повноцінних обговорень законопроектів, порушують норми Регламенту і все частіше приймають законопроекти відразу в першому читанні і в цілому з численними порушенням норм Регламенту, що має наслідком виникнення численних скандальних ситуацій, внаслідок яких завдається суттєва шкода репутації держави як перед громадянами України, так і перед міжнародними партнерами України.
 
Зокрема, законопроектом передбачається, що рішення Верховної Ради про прийняття закону в цілому можуть бути скасовані Вищим адміністративним судом України у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, у разі:
 
- виявлення факту порушення вимог щодо особистого голосування під час розгляду законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України шляхом голосування «за» народним депутатом за іншого народного депутата на будь-якій стадії розгляду відповідного законопроекту;
- недотримання строків внесення альтернативних законопроектів, пропозицій та поправок до законопроектів (статті 100, 101, 109 та 116 Регламенту);
- повторного розгляду законопроекту, який було відхилено на поточній сесії Верховної Ради України;
- порушення порядку розгляду законопроектів у другому читанні (статті 119-121 Регламенту);
- порушення порядку прийняття законопроекту в цілому (частина 4 статті 102, частина 2 статті 114 Регламенту).
 
Також пропонується, для недопущення підписання закону Головою Верховної Ради під час оскарження рішення про прийняття закону в цілому встановити, що текст закону, прийнятий Верховною Радою, може бути переданий на підпис Голові Верховної Ради не раніше п’яти днів та не пізніше десяти днів з дня прийняття рішення про прийняття закону в цілому у випадках, якщо:
 
1) жоден з народних депутатів не подав до Вищого адміністративного суду України позовну заяву щодо відповідного рішення Верховної Ради України про прийняття закону в цілому у дводенний строк з дня прийняття такого рішення;
2) Вищим адміністративним судом України було прийнято рішення про відмову у задоволенні позовної заяви щодо відповідного рішення Верховної Ради України про прийняття закону в цілому.
 
При цьому пропонується встановити, що у разі скасування Вищим адміністративним судом України рішення Верховної Ради України про прийняття закону в цілому, розгляд такого законопроекту починається з того читання, під час якого було допущено порушення, яке стало підставою для скасування відповідного рішення.
 
Метою законопроекту є вдосконалення процедури законотворчого процесу, підвищення довіри до Верховної Ради України, підвищення швидкості розвитку держави.