Головний зміст

0001 c3729e70 558f7737 7eb4 42704d6cСьогодні до Комітету ВРУ з питань правової політики та правосуддя направлено Проект Закону про внесення змін до статті 78 Конституції України щодо створення політичних передумов для стабільної та ефективної роботи Кабінету Міністрів України, зареєстрований під №4357.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Законопроектом пропонується внести зміни до частини другої статті 78 Конституції України. Передбачається, що Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Запропонованими змінами передбачається, що народні депутати України можуть суміщати представницький мандат з діяльністю на посаді Прем’єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України.
 
Метою проекту Закону України є створення умов для стабільної та ефективної роботи Кабінету Міністрів України шляхом забезпечення можливості народним депутатам України працювати у складі Кабінету Міністрів України без складання депутатського мандату.
 
На думку ініціаторів законопроекту, прийняття запропонованих змін дозволить підвищити рівень політичної відповідальності, стабільності та результативності діяльності українського уряду, а також поліпшить його взаємодію та фактичну підзвітність парламенту.
 
В умовах соціально-економічної та політичної кризи, коли громадяни України втрачають довіру до спроможності владних інституцій забезпечити стабільний розвиток суспільства, виникає необхідність пошуку шляхів виходу з такої ситуації.
 
Сьогодні в більшості пострадянських країн сталим правилом є конституційне встановлення принципу несумісності депутатського мандата і посади члена уряду.
 
За умов, що склались в Україні, така ситуація не сприяє налагодженню ефективних взаємозв’язків між урядом і парламентом та переважно зводить відповідальність першого перед другим лише до формального звітування.
 
Презумпція сумісності посади члена уряду і депутатського мандата концептуально пов’язана з інститутом політичної відповідальності уряду перед парламентом.
 
В той же час питання сумісності депутатського мандата з членством в уряді переважно залежить від конституційного устрою тієї чи іншої країни. У більшості парламентських країн члени уряду є або можуть бути одночасно членами парламенту.