Головний зміст

304Створюючи нормативно-правову бузу щодо оплати споживачами послуг з управління багатоквартирним будинком, необхідно забезпечити безпечне проживання людей у таких будинках, а також створити умови для отримання мешканцями якісних житлово-комунальних послуг.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Про це сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Едуард Кругляк під час першого засідання Робочої групи із підготовки пропозицій щодо розроблення проектів нормативно-правових актів з питань оплати споживачами послуг з управління багатоквартирним будинком, а також забезпечення їх соціального захисту.
 
«На сьогодні є дуже важливим прийняття Верховною Радою України нової редакції Закону України «Про житлово-комунальні послуги», який визначає нову класифікацію житлово-комунальних послуг та передбачає зміни умов їх надання споживачам» - зазначив Едуард Кругляк.
 
Зокрема, за його словами, необхідно створити умови переходу від послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (тариф на яку є регульованими) до послуги з управління багатоквартирним будинком (ціна на яку визначається за договором (домовленістю сторін).
 
Також під час засідання було розглянуто методологію розрахунку складових ціни на послугу з управління багатоквартирним будинком, а саме: витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і винагороди управителеві.
 
«Крім того, дуже важливо вирішити проблему соціального захисту населення при оплаті ними послуг з управління багатоквартирним будинком. Відповідною постановою Уряду буде затверджено концепцію Порядку визначення граничного розміру витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг», - зауважив заступник Міністра.
 
Під час засідання робочої групи були розглянуті й питання Дотримання управителем вимог Галузевої угоди, норм часу та матеріально-технічних ресурсів, норм обслуговування для робітників при утриманні будинків, споруд і прибудинкових територій, а також стандартів у житловій сфері. Учасники надали пропозиції щодо необхідності внесення відповідних змін до чинних нормативно-правових актів та розроблення нових.
 
Нагадаємо, частиною п’ятою ст.13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» передбачено, що у разі якщо протягом одного року з дати набрання чинності цим Законом (тобто, з 01.07.2016) співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об'єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.
 
У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя.