Головний зміст

384988138"У законодавстві слід чітко врегулювати строки притягнення судді до відповідальності" – про це Голова Вищої ради юстиції Ігор Бенедисюк зазначив під час заходів з нагоди офіційного відкриття Проекту Ради Європи «Підтримка впровадженню судової реформи в Україні», що здійснюватиметься протягом 2016–2018 років за фінансової підтримки уряду Великої Британії.
 
 
 
 
 
 
 
«В Україні вже розпочаті процеси, які повинні зумовити якісні зміни в судовій владі, – зазначив під час виступу Голова Вищої ради юстиції Ігор Бенедисюк.– На даному етапі важливо забезпечити належну реалізацію та впровадження цих процесів і законодавчих механізмів згідно з європейськими стандартами».
 
Ігор Бенедисюк зауважив, що якнайшвидшого вирішення потребують проблеми, які вже зараз виникають у діяльності Вищої ради юстиції при застосуванні законів «Про Вищу раду юстиції» та «Про судоустрій і статус суддів». «Серед недоліків цих законів, які мають бути усунені шляхом внесення законодавчих змін: неналежне врегулювання строків притягнення суддів до відповідальності; відсутність законодавчого регулювання черговості розгляду питань стосовно одного й того самого судді, наприклад заяви про звільнення у відставку або за власним бажанням та дисциплінарної справи; розбіжності між положеннями Закону «Про Вищу раду юстиції» щодо кворуму та кількості голосів, необхідних для прийняття рішення щодо внесення подань про звільнення та призначення суддів; неоднаково врегульовані процедури дисциплінарної відповідальності суддів у законах «Про Вищу раду юстиції» та «Про судоустрій і статус суддів», – наголосив Ігор Бенедисюк.
 
Голова ВРЮ також звернув увагу на те, що в законодавстві не вирішено проблему, на якій неодноразово наголошували і європейські експерти, визначення єдиного органу, який здійснював би дисциплінарні провадження щодо суддів усіх судових інстанцій. «Нинішня ситуація, коли процедури притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності здійснюють два органи – ВРЮ та ВККС України, – негативно впливає на оперативність розгляду справ, створює проблему дублювання проваджень в обох органах, ускладнює уніфікацію дисциплінарної практики», – зазначив Ігор Бенедисюк.
 
На його думку, передбачені законодавством процедури потребують спрощення, наприклад у випадку, коли підставою для звільнення судді є набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього, проведення процедури таємного голосування та необхідність прийняття цього рішення більшістю від конституційного складу ВРЮ є недоцільним.
 
Голова ВРЮ висловив вдячність Раді Європи за успішний досвід співробітництва з попередніми проектами і висловив переконання, що новий Проект зробить свій вагомий внесок у розбудову незалежної судової влади в Україні згідно з європейськими стандартами та з метою якнайшвидшого відновлення довіри до українських судів, надасть підтримку, зокрема, якісному впровадженню у законодавство змін до Конституції України в частині правосуддя.