Головний зміст

biznesmenyУ рамках судової реформи був прийнятий закон "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" №2506а . Цим законодавчим актом поряд із державними виконавцями планується створити систему приватних виконавців.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Даний законодавчий акт визначає основи організації та діяльності з примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) органами державної виконавчої служби та приватними виконавцями.
 
Так, ухваленим законом запроваджується інститут приватних виконавців, визначається їх правовий статус, врегульовується процедура набуття та зупинення права на здійснення відповідної діяльності, визначаються особливості їх фінансового забезпечення тощо.
 
Крім того, документ визнає таким, що втратив силу, закон "Про державну виконавчу службу" та вносить зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів, законів "Про страхування", "Про запобігання корупції", "Про судоустрій та статус суддів".
 
Функції приватних виконавців
 
Виконуватимуть рішення суду та інших органів чи посадових осіб. Їхня юрисдикція буде обмеженою. Зокрема, приватні виконавці не займатимуться провадженнями, що стосуються вселення-виселення із житла, відібрання дитини, виконання рішень стосовно недієздатних осіб, в тому числі — щодо дітей, а також ті рішення, де учасником виконавчого провадження є держава.
 
Хто може стати приватним виконавцем?
 
Громадянин України, який досяг 25 років, має вищу юридичну освіту, володіє державною мовою, має стаж роботи у галузі права після отримання відповідного диплома не менше двох років та склав кваліфікаційний іспит.
 
Приватним виконавцем не може бути особа:
 
- визнана судом обмеженою у цивільній дієздатності або недієздатною;
- яка має не зняту або не погашену в установленому законом порядку судимість;
- яка вчинила корупційне правопорушення або порушення, пов'язане з корупцією;
- якій за порушення вимог законодавства анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною, адвокатською, діяльністю арбітражного керуючого, — протягом трьох років з дня звільнення;
- звільнена з посади судді, прокурора, працівника правоохоронного органу, з державної служби або служби в органах місцевого самоврядування у зв'язку з притягненням до дисциплінарної відповідальності, — протягом трьох років з дня звільнення.
 
Хто і як контролюватиме приватних виконавців?
 
Приватні виконавці будуть підзвітні Міністерству юстиції. Контролюватимуть їхню роботу також два спеціальні органи: Кваліфікаційна комісія приватних виконавців — проводитиме відбір бажаючих стати приватним виконавцем, та Дисциплінарна комісія приватних виконавців — куруватиме їхню професійну діяльність. На початковому етапі Дисциплінарна комісія складатиметься тільки з представників Міністерства юстиції, однак в майбутньому до її складу увійдуть представники саморегулюючої організації — Ради приватних виконавців, і представник від Ради суддів.
 
За законом — Мін'юст зупиняє та припиняє право на здійснення діяльності приватного виконавця. Оскаржити дії чи бездіяльність приватного виконавця також можна буде в судовому порядку.
 
Законом передбачено створення Єдиного реєстру приватних виконавців України, куди будуть внесені дані про усіх приватних виконавців, які пройшли відповідний відбір і отримали ліцензію на діяльність від Мін'юсту, в тому числі — відомості про офіс та страхові зобов’язання приватного виконавця. Також туди будуть вноситися усі дані про дисциплінарні стягнення приватних виконавців, про призупинення чи припинення діяльності. Єдиний реєстр буде працювати у вільному доступі на офіційному сайті Мін'юсту, безкоштовно.
 
Оплата праці приватних виконавців
 
Розмір основної винагороди приватного виконавця встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 
Основна винагорода приватного виконавця може бути у вигляді:
  • фіксованої суми – у разі виконання рішення немайнового характеру;
  • відсотка суми, що підлягає стягненню, або вартості майна, що підлягає передачі за виконавчим документом.
Основна винагорода у вигляді фіксованої суми стягується після повного виконання рішення. Закон забороняє стягнення з боржника додаткової винагороди приватному виконавцю, а також додаткових витрат, крім визначених Міністерством юстиції України.