Головний зміст

laykaВерховний суд України виніс постанову №21-3968а16 в якій визнав, що використання чиновниками та іншими держслужбовцями ненормативної лексики є порушення даної ними Присяги.

 

 

 

 

 

 

 

 

Судді ухвалили, що використання нецензурної лайки може бути причиною застосування до державних службовців дисциплінарних санкцій, аж до звільнення.

 

Підставою для висновку про порушення позивачем Присяги стали події 5 серпня 2015 року. Так, працівники Державної патрульної служби зупинили приватний автомобіль, в якому знаходився колишній голова Первомайської РДА Миколаївської області як пасажир.

 

Під час проведення працівниками поліції профілактичної бесіди з водієм, чиновник втрутився у розмову, спілкувався з працівниками правоохоронних органів грубо, з використанням ненормативної лексики, образ та погроз, що в подальшому було оприлюднено у випусках новин загальнонаціональних каналів та розміщено на новинних ресурсах в мережі Internet.  

Президент України звільнив зазначено особу у зв'язку з порушенням Присяги державного службовця. Проте, на думку чиновника, він не здійснював дій, які могли бути порушеннями Присяги державного службовця.

 

ВСУ, аналізуючи текст Присяги, зробив висновок, що в основі поведінки державного службовця закладені етичні, правові та службово-дисциплінарні норми поведінки, порушення яких створює факт порушення Присяги. Тому, приймаючи Присягу, державний службовець покладає на себе не тільки певні службові зобов'язання, а й моральну відповідальність за їх виконання.

 

Так, відповідно до постанови ВСУ №21-3968а16, - «в якості порушення Присяги слід розуміти вчинення державним службовцем проступку (вчинку) проти інтересів служби, який суперечить покладеним на нього обов'язків, підриває довіру до нього як носія влади, що призводить до приниження авторитету державного органу та унеможливлює подальше виконання ним своїх обов'язків».

 

«Публічна розмова з використанням нецензурної лайки, із застосуванням погроз і приниження людської гідності, з підкресленням своєї посади і  особливого статусу підриває авторитет державної влади, довіру суспільства до органів виконавчої влади, поширює думку про вседозволеність чиновників високого рангу і не відповідає званню державного службовця, що правильно було розцінено Президентом України як порушення Присяги», - наголошується в постанові.