Головний зміст

874695 w 300У справі № 910/3665/18 Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛЯ-КАБЕЛЬ» звернулося до господарського суду з позовом до ТОВ «Європейська медіа група» про спростування недостовірної інформації.

 

 

 

 

Місцевий господарський суд позов задовольнив.

Північний апеляційний господарський суд рішення місцевого господарського суду скасував та прийняв нове – про відмову в задоволенні позову.

Залишаючи без змін оскаржену постанову суду апеляційної інстанції, колегія суддів КГС ВС виходила з такого.

Причиною виникнення спору у справі стало питання щодо наявності чи відсутності підстав вважати розміщену інформацію недостовірною в частині її тексту: «Повышая тарифы, компания не проинформировала об этом всех абонентов за 7 календарных дней, как того требуют «Правила предоставления телекоммуникационных услуг» та наявності чи відсутності підстав для спростування такої інформації відповідачем.

Так, суди попередніх інстанцій встановили, що розмір абонентної плати змінювався з 1 лютого 2018 року, а інформацію про зміну розміру абонентної плати за телекомунікаційні послуги, що надаються, було розміщено позивачем у газеті «По-українськи» 23 січня 2018 року, тобто відповідну інформацію ТОВ «ВОЛЯ-КАБЕЛЬ» оприлюднило у передбачений чинним законодавством України строк – за сім календарних днів до запровадження тарифів.

Водночас оприлюднення інформації про зміну розміру абонентної плати в газеті «По-українськи» не свідчить про виконання ТОВ «ВОЛЯ-КАБЕЛЬ» вимог п. 59 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 295, щодо повідомлення абонентів у визначених містах про зміну тарифів на послуги, що надаються.

Так, механізм (порядок) повідомлення абонентів про зміну тарифів на послуги, що надаються, на законодавчому рівні не врегульований, у зв'язку з чим ТОВ «ВОЛЯ-КАБЕЛЬ» мало право обрати будь-який спосіб здійснення повідомлення абонентів (на бланку рахунка, листом, СМС, електронною поштою тощо). Водночас оприлюднення інформації про зміну розміру абонентної плати у засобі масової інформації не є «повідомленням абонентів» у розумінні п. 59 Правил.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції, на відміну від місцевого господарського суду, дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав вважати, що відповідач здійснив розповсюдження недостовірної інформації, зазначаючи у статті під назвою «Компания «Воля» в одностороннем порядке подняла тарифы» про те, що «… повышая тарифы, компания не проинформировала об этом всех абонентов за 7 календарных дней, как того требуют «Правила предоставления телекоммуникационных услуг». Відповідно, за відсутності юридичного складу правопорушення в діях відповідача, суд апеляційної інстанції на законних підставах відмовив позивачу у задоволенні позову.

Постанова Верховного Суду від 9 квітня 2019 року у справі № 910/3665/18 –http://reyestr.court.gov.ua/Review/81081753.