Головний зміст

suddia sud femida zakonОсоба, яку не допустили до участі у конкурсі на зайняття вакантної посади головного лікаря Комунального закладу «Рівненська обласна клінічна лікарня» Рівненської обласної ради», звернулася до суду з позовом, у якому просила визнати протиправними і скасувати відповідні рішення постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров’я спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.

Рівненський окружний адміністративний суд закрив провадження у справі, а Восьмий апеляційний адміністративний суд залишив це рішення без змін. Суди керувалися тим, що спір у цій справі стосується трудових відносин та не пов’язаний із прийняттям на публічну службу, її проходженням чи звільненням з неї. Відтак суди дійшли висновку про приватноправовий характер цього спору.

Не погодившись із таким рішенням, позивач подав касаційну скаргу, у якій стверджував, що спір у цій справі має публічно-правовий характер, адже його предметом є рішення органу місцевого самоврядування. Крім того, позивач зазначив, що не перебував у трудових відносинах ані з обласною радою, ані з конкурсною комісією, а тому висновки судів про наявність трудових правовідносин між сторонами справи і, як результат, позиція про визначення юрисдикції цього спору як цивільного є помилковими.

Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про обґрунтованість доводів скаржника з огляду на те, що питання призначення на посаду керівника комунального закладу охорони здоров’я є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування, а рішення Комісії про призначення на посаду керівника комунального закладу охорони здоров’я є рішенням конкурсної комісії в розумінні п. 9 ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України.

Разом з тим Велика Палата ВС вказала на те, що порядок проведення органами місцевого самоврядування конкурсу на заняття посад керівників закладів охорони здоров’я відповідного рівня, в першу чергу, має на меті дотримання публічного інтересу, а саме інтересу громади на належне управління такими закладами охорони здоров’я.

Такий публічний інтерес має визначальне значення при розгляді цього спору, а подальші трудові відносини призначеного керівника комунального закладу охорони здоров’я мають похідний, другорядний характер. Тому такий спір має вирішуватися за правилами адміністративного судочинства.

З повним текстом постанови Великої Палати Верховного Суду від 5 червня 2019 року у справі № 817/1678/18 (провадження № 11-281апп19) можна ознайомитися за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/82420729.