Головний зміст

43 mainВідповідно до чинного законодавства, судді та працівники апаратів судів мають можливість отримати службове житло та користуватись ним.

 

 

 

 

 

 

Така можливість передбачена Наказом Державної судової адміністрації України від 22 грудня 2017 року №1122 "Про затвердження Положення про порядок надання службового житла й користування ним суддями, працівниками апаратів судів, працівниками Державної судової адміністрації України та територіальних управлінь Державної судової адміністрації України".

 

Так, згідно Положення, для одержання службового жилого приміщення суддя, працівник апарату, подає заяву на ім'я голови суду, Голови ДСА України, начальника територіального управління ДСА України або особи, яка виконує їх обов’язки.

 

Якщо особа бажає оселитися в службовому житловому приміщенні разом із членами своєї сім’ї, він зазначає про це в заяві. Члени сім'ї заявника, які бажають оселитися в службовому жилому приміщенні, надають письмову згоду на проживання в цьому приміщенні.

 

Службові жилі приміщення надаються суддям, працівникам апарату суду за рішенням зборів суддів, прийнятим на підставі подання комісії та затвердженим виконавчим комітетом органу місцевого самоврядування.

 

У рішенні, наказі зазначається прізвище, ім'я, по батькові судді, працівника апарату, працівника адміністрації, якому надається службове жиле приміщення, склад його сім'ї, розмір приміщення, що надається, кількість кімнат та адреса

 

На підставі рішення про надання службового жилого приміщення виконавчий орган місцевого самоврядування видає судді, працівнику апарату суду спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення в надане службове жиле приміщення. Спеціальний ордер дійсний протягом 30 днів.

 

При вселенні в надане службове жиле приміщення особи здають спеціальний ордер житлово-експлуатаційній організації, а в разі її відсутності – відповідній організації, що здійснює обслуговування цього жилого фонду. Спеціальний ордер зберігається, як документ суворої звітності.

 

На підставі спеціального ордера між судом, ДСА України, територіальним управлінням ДСА України та наймачем (суддя, працівник апарату, працівник адміністрації, на ім'я якого видано спеціальний ордер) укладається договір найму службового жилого приміщення.

 

Наймач службового жилого приміщення та члени його сім'ї зобов’язані дбайливо ставитися до наданого жилого приміщення і його обладнання, проводити на умовах і в порядку, що визначаються чинним законодавством, за свій рахунок поточний ремонт займаного приміщення, а при звільненні приміщення здати його в належному стані.

 

Суддя, працівник апарату, працівник адміністрації, який припинив трудові обов'язки із судом, ДСА України, територіальним управлінням ДСА України підлягає виселенню із службового жилого приміщення з усіма особами, які з ним проживають, без надання іншого жилого приміщення, крім випадків, передбачених чинним законодавством.

 

 У разі знесення будинку (жилого приміщення) або його переобладнання в нежилий, а також при загрозі обвалу будинку (жилого приміщення) наймачеві службового жилого приміщення може бути надане інше службове жиле приміщення.

 

Надання іншого службового приміщення допускається також, якщо внаслідок капітального ремонту займане службове жиле приміщення не може бути збережене або його розмір істотно зміниться (стаття 102 Житлового кодексу Української РСР). Інше жиле приміщення, надане судді, працівнику апарату, працівнику адміністрації у зв’язку з виселенням із службового жилого приміщення, має розташовуватися в межах цього самого населеного пункту і відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.

 

Суддя, працівник апарату, працівник адміністрації та особи, які з ним проживають, зобов'язані звільнити службове жиле приміщення, як такі, що не потребують поліпшення житлових умов, у разі одержання або придбання житла для постійного проживання в населеному пункті, де працює суддя, працівник апарату, адміністрації.