Головний зміст

682128 w 300У справі № 910/18918/17 комунальним підприємством по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва (далі - КП) було подано позов про скасування рішення адміністративної колегії територіального відділення АМК № 34 у справі № 11/12-р-02-05-17 (далі – Рішення № 34).

 

 

 

Рішенням Господарського суду міста Києва, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду, у позові відмовлено. Залишаючи без змін оскаржувані судові рішення колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду виходила з такого.

Територіальним відділенням АМК за результатами розгляду справи № 134-02/09.13 було прийнято рішення від 20.03.2014 № 4/02-р/к (далі - Рішення № 4/02-р/к). У розгляді вказаної справи було встановлено, що КП у період з 01.01.2009 по 31.12.2009 займало монопольне (домінуюче) становище на ринку надання в користування місця в мережевому каналі штучних споруд, а саме: на Південному мосту, на мосту ім. Є.О. Патона, на мосту Метро та на Московському мосту через р. Дніпро та р. Десенка, які належать КП на праві повного господарського відання, з часткою 100 відсотків, оскільки не мало жодного конкурента. Пунктом 2 Рішення було визнано дії КП, що полягають у встановленні економічно необґрунтованої вартості утримання 1 п.м. споруди, де розташовані канали для комунікаційних мереж, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 2 ст. 50 та п. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку з надання в користування місця в мережевому каналі названих штучних споруд шляхом встановлення таких цін, які неможливо було б встановити за умов значної конкуренції на ринку. Зобов’язано КП припинити вказане порушення шляхом приведення вартості з утримання 1 п.м. споруди, де розташовані канали для комунікаційних мереж, до економічно обґрунтованого рівня у двомісячний строк з дня отримання рішення.

Інформації про здійснення перерахунку вартості 1 п.м. споруди, де розташовані канали для комунікаційних мереж, до економічно обґрунтованого рівня КП до територіального відділення АМК не надавало, у зв’язку з чим адміністративною колегією територіального відділення АМК й було розпочато розгляд справи № 11/12-р-02-05-17 за ознаками вчинення КП порушення, передбаченого п. 4 ст. 50 Закону, у вигляді виконання рішення органу АМК не в повному обсязі.

В свою чергу, виконання Рішення № 4/02-р/к не в повному обсязі на час прийняття Рішення № 34 з'ясовано попередніми судовими інстанціями на підставі оцінки доказів зі справи. При цьому не мало значення, з яких причин було не повністю виконано Рішення № 4/02-р/к, оскільки такі причини ніяк не впливали на сам факт його чинності і обов'язковості до виконання.

Крім цього, жоден припис будь-якого законодавчого акта не покладав на територіальне відділення АМК обов'язку "при розгляді справи № 11/12-р-02-05р17 повторно перевірити витрати, які були включені позивачем до калькуляції та порівняти їх з фактичними витратами позивача на утримання 1 п.м. споруди, де розташовані канали для комунікаційних мереж". Натомість підставою для застосування до спірних правовідносин положення п. 4 ст. 50 Закону достатнім був лише сам факт виконання позивачем у неповному обсязі Рішення № 4/02-р/к.

Детальніше з текстом постанови можна ознайомитися за посиланням.