Головний зміст

mvs 2Міністерство внутрішніх справ України з власної ініціативи розробило Проект Закону України №7474 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання найменування та ознак належності до Національної поліції України».

 

 

 

 

 

В пояснювальній записці до законопроекту ініціатори зазначають, що у процесі виконання покладених на Національну поліцію України завдань поліцейськими виявляються випадки використання юридичними особами (незалежно від форм власності), громадськими формуваннями символіки та/або її елементів, повного чи скороченого найменування Національної поліції України та їх похідних, зокрема в найменуванні, на одязі, транспорті, будівлях, у документації тощо.

 

При цьому певні дії юридичних осіб та громадських формувань, які використовують символіку та/або її елементи, повне чи скорочене найменування Національної поліції України та їх похідні, можуть негативно позначитися на довірі населення до поліції, а також вплинути на стан публічної безпеки і порядку в державі.

 

У зв’язку з цим виникла потреба нормативно врегулювати питання використання найменування та ознак належності до Національної поліції України.

 

Проектом акта запропоновано внести зміну до статті 1 Закону України «Про Національну поліцію», у якій визначено найменування Національної поліції України.

 

 Також передбачено доповнити Закон України «Про Національну поліцію» статтею 51 «Використання найменування та ознак належності до Національної поліції України», якою пропонується визначити ознаки належності до Національної поліції України та порядок використання найменування та ознак належності до Національної поліції України.

 

При цьому використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами, фізичними особами — підприємцями та громадськими об’єднаннями, а так само фізичними особами ознак належності, найменування поліції або похідних від нього, у тому числі викладених іноземною мовою, на одязі, транспортних засобах, будівлях, бланках документів, у найменуванні з порушенням вимог частини другої цієї статті заборонено і має наслідком відповідальність відповідно до закону.

 

Зокрема запровадивши адміністративну відповідальність за незаконне використання найменування та ознак належності до Національної поліції України шляхом доповнення глави 15 (Адміністративні правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління) Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) новою статтею 1843 (Незаконне використання найменування та ознак належності до Національної поліції України).

 

Згідно зі статтями 221 та 255 КупАП розгляд справ про адміністративне правопорушення, передбачене статтею  1843 (у редакції законопроекту) цього Кодексу, покладається на районні, районні в місті, міські чи міськрайонні суди (суддів), а складання протоколів  про такі адміністративні правопорушення – на уповноважених на те посадових осіб Національної поліції України відповідно.