Головний зміст

1320185387 kupapСудова практика, яка склалась у 2016 році щодо притягнення осіб до відповідальності за статтею 188-19 КУпАП, виявила суттєві недоліки у чинному законодавстві, які фактично унеможливлюють досягнення кінцевої мети провадження в справах про адміністративні правопорушення щодо невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати.

 

 

Так, аналізуючи відповідну судову практику було встановлено, що в мотивувальній частині постанов судді різних судів посилаються на неправильність місця розгляду справи, відсутність повних відомостей про особу (дата народження, місце проживання), яка притягується до адміністративної відповідальності, відсутність відомостей про роз’яснення особи її прав і обов’язків, відсутність відомостей про отримання такою особою копії протоколу, що в свою чергу призводить до не забезпечення прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, індивідуалізації її відповідальності та реалізації вимог статті 245 КУпАП щодо своєчасного, всебічного, повного і об'єктивного з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

 

Тому був зареєстрований законопроект №5342 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення одо вдосконалення контролю за дотриманням законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати)».

 

Проектом Закону пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), а саме:

  • статтю 254 доповнити частиною 3, якою передбачається можливість надсилати рекомендованим листом з повідомленням протокол про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 188-19 (наразі стаття 254 передбачає, що рротокол  про  адміністративне  правопорушення,  у  разі його оформлення,  складається  у  двох  екземплярах,  один  з  яких під
    розписку  вручається  особі,  яка притягається до адміністративної
    відповідальності);
  • внесенням змін до частин 3 та 4 статті 256 уточнити вимоги до змісту протоколу про адміністративне правопорушення, а саме: якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності відмовляється надати відомості про себе, про це робиться запис в протоколі. А також, такій особі в усній або письмовій формі роз’яснюються її права.
  • новою частиною 5 статті 257 удосконалити направлення протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 188-19, до суду, а саме: навіть у разі не отримання від особи, яка притягується до адміністративної відповідальності протягом 14 днів екземпляру протоколу, це не перешкоджає надсиланню протоколу до суду;
  • статтю 276 доповнити частиною 5, якою визначити, що розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачених статтею 188-19, визначається за місцем скоєння адмінправопорушення.

 

Під час розгляду законопроекту  члени Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності зазначили, що  службові особи, які уповноважені складати протоколи за статтею 188-19 КУпАП, не мають достатніх повноважень та ресурсів для встановлення повних персональних даних осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності.

 

Крім того КУпАП не передбачає можливість надсилати протокол до органу, уповноваженого розглядати справу про адміністративне правопорушення без отримання екземпляру протоколу від особи, яка притягується до адмінвідповідальності.

 

Зазначені недоліки у чинному законодавстві фактично дозволяють уникнути адміністративної відповідальності в справах про адміністративні правопорушення щодо невиконання законних вимог народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати.

 

Провівши аналіз законопроекту, Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти його за основу.