Головний зміст

 

IMG 327921 вересня у ВРУ зареєстровано проект Закону України №5151  «Про внесення змін до чинного законодавства щодо відновлення можливості апеляційного та касаційного оскарження прокурором, органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб'єктом владних повноважень». Своєю думкою стосовно переваг та недоліків, а також доцільності ухвалення даного законопроекту поділилася кандидат юридичних наук, доцент кафедри цивільного процесу НУ "Одеська юридична академія" Наталія Волкова.
 
 

Проект Закону України «Про внесення змін до чинного законодавства щодо відновлення можливості апеляційного та касаційного оскарження прокурором, органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб'єктом владних повноважень» має на меті відновити принцип рівності сторін процесу, а також усунути штучні перешкоди, які було створено у процесуальному законодавстві щодо встановлення граничного (присічного) строку на оскарження судових рішень лише прокурорами та органами влади, який не може бути поновлений незалежно від жодних причин.

Законом України від 20.12.2011 № 4176-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку здійснення судочинства» внесено зміни до ст. ст. 93, 110 ГПК України, ст. ст. 297, 328 ЦПК України, ст. ст. 189, 214 Кодексу адміністративного судочинства України, що передбачає відмову у відкритті апеляційного (касаційного) провадження незалежно від поважності причин пропуску строку на оскарження, у разі якщо скарга прокурора, органу державної влади, органу місцевого самоврядування чи іншого суб’єкта владних повноважень подана після спливу одного року з моменту оголошення судового рішення (набрання ним законної сили).

Вважаємо, що така норма у чинних процесуальних законодавчих актів, якою встановлено присічний строк на оскарження в апеляційному та касаційному порядку судових рішень для органів державної влади, органів місцевого самоврядування та прокурорі є спірною. З одного боку, зазначена норма покликана дисциплінувати суб’єктів владних повноважень, але з іншого – вона ставить в нерівні умови учасників судового процесу, тим самим суперечить положенням статей 129 Конституції України, 42 ГПК України, 5 ЦПК України, 10 Кодексу адміністративного судочинства України, в наслідок чого прямо суперечить діючим принципам судочинства.

Виходячи з вищенаведеного можна дійти висновку про те, що представлений для аналізу проект Закону України «Про внесення змін до чинного законодавства щодо відновлення можливості апеляційного та касаційного оскарження прокурором, органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб'єктом владних повноважень» є доцільним та може бути внесено до розгляду в установленому порядку.