Головний зміст

vsapravda info d7f3a16 травня у Парламенті народний депутат Руслан Сольвар зареєстрував законопроект №6451«Про внесення змін до статті 10 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (щодо забезпечення рівного доступу на здобуття професії)».

 

 

 

 

 

Законопроектом пропонується звільнити від проходження стажування не  лише осіб, які мають стаж роботи помічника адвоката не менше одного року за останні два роки а й осіб, які мають стаж роботи на посадах судді, прокурора, слідчого, детектива Національного антикорупційного бюро України не менше 5 років. Нагадаємо, що на сьогодні від стажування звільнені лише помічники адвоката.

 

Нагадаємо, згідно із вимогами ст. 1 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» адвокатська діяльність – це незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

        

Статтею 6 цього Закону визначено вимоги, які необхідні для отримання статусу адвоката. Зокрема ним може бути фізична особа, яка має повну вищу юридичну освіту, володіє державною мовою, має стаж роботи в галузі права не менше двох років, склала кваліфікаційний іспит, пройшла стажування (крім випадків, встановлених цим Законом), склала присягу адвоката України та отримала свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю.

 

Відповідно до положень ч. 1 ст. 10 Закону стажування полягає в перевірці готовності особи, яка отримала свідоцтво про складення кваліфікаційного іспиту, самостійно здійснювати адвокатську діяльність. Стажування здійснюється протягом шести місяців під керівництвом адвоката за направленням ради адвокатів регіону. Є й винятки: від проходження стажування звільняються особи, які на день звернення із заявою про допуск до складення кваліфікаційного іспиту мають стаж роботи помічника адвоката не менше одного року за останні два роки.

Автори проекту Закону вказують, що норма щодо умови проходження стажування має дискримінаційний характер, зокрема, щодо осіб, які працювали або працюють на посадах судді, прокурора, слідчого, детектива Національного антикорупційного бюро України та які вирішили змінити сферу професійного життя і набути статус адвоката. В обґрунтування своєї позиції наводять приклади передбачених законодавством завдань і функцій вказаних посадовців.

Так, враховуючи наведене, із норми щодо умов стажування випливає парадоксальна ситуація, за якої особа, яка пропрацювала на посаді помічника адвоката лише 1 рік визнається більш професійно компетентнішою у сфері права ніж суддя чи прокурор із 10 чи 15 річним стажем.

 

Крім того, вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад судді, прокурора, слідчого чи детектива Національного антикорупційного бюро України та здійснення добору на ці посади значно жорсткіші у порівнянні з вимогами до осіб, які претендують на зайняття посади помічника адвоката.

 

Внесення змін, які звільнять суддів, прокурорів, слідчих, детективів НАБУ з п’ятирічним стажем роботи від проходження стажування сприятиме посиленню конкуренції серед адвокатів на ринку надання правових послуг, підвищення бюджетних надходжень, загально правового рівня адвокатського співтовариства, від чого в кінцевому підсумку перевагу здобудуть громадяни, які потребують правової допомоги.

 

Законопроект вчора був переданий на розгляд профільного Комітету Верховної Ради України.