Головний зміст

LOGO2Постановою від 18 серпня 2017 р. № 608 «Деякі питання підготовки проектів актів законодавства в електронній формі» Кабінет Міністрів створив умови для провадження документування діяльності органів виконавчої влади і місцевого самоврядування у електронній формі.

 

 

 

 

 

Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів буде наповнюватися даними не «на електронних та паперових носіях», а «через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або у паперовій формі». Вказане нововведення застосовуватиметься з 1 вересня 2017 року.

 

Змін зазнав і  Регламент КМУ, зокрема, уточнено термінологічну базу. Щоправда, частина змін, про яку йтиме далі, набере чинності з 1 січня 2018 року. Отож, власноручний підпис — у разі підписання (візування) оригіналу документа у паперовій формі, електронний цифровий підпис — у разі підписання (візування) оригіналу документа в електронній формі. У разі засвідчення відповідності електронної копії документа оригіналу застосовується спеціально призначений для таких цілей електронний цифровий підпис (електронна печатка);

 

Проекти актів Кабінету Міністрів реєструватимуться та опрацьовуватимуться в автоматизованій системі діловодства Секретаріату Кабінету Міністрів.

 

Відповідно до Постанови №608, проект акта та матеріали до нього готуватимуться в електронній формі із застосуванням електронного цифрового підпису. Виняток – випадок наявності обґрунтованих підстав для їх підготовки у паперовій формі, зокрема:

  • підготовки проекту акта, який містить інформацію з обмеженим доступом;
  • неможливості застосування матеріалів до відповідного проекту акта як оригіналів в електронній формі згідно з вимогами законодавства;
  • підготовки проекту акта з питань, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідацією їх наслідків, або з інших питань, пов’язаних з виникненням загрози життю та/або здоров’ю населення, а також з невідкладних питань щодо проведення антитерористичної операції та обороноздатності держави.

 

Документи готуватимуться у форматі RTF, шрифт Times New Roman чотирнадцятого розміру, а таблиці та діаграми – у форматі XLS. До того ж, слово «аркушів» замінено словом «сторінок».

 

Таким чином, створено можливість для спрощення та прискорення процесів підготовки та внесення на розгляд Кабінету Міністрів проектів актів за рахунок автоматизації процесів передачі відповідної документованої інформації та запровадження розгляду проектів рішень керівництва Уряду у електронній формі без необхідності їх дублювання у папері.

 

Судова система України стала на шлях сучасних технологій значно раніше: два роки тому Київський районний суд міста Одеси почав працювати з пілотним проектом «Електронний суд».

 

Як подати позов в електронному вигляді, розповідає Голова Київського районного суду міста Одеси Сергій Чванкін у відеозвіті та презентації «Стан впровадження проекту "Електронний суд" в Київському районному суді м. Одеси».