Головний зміст

trc20 вересня 2012 року від імені України були підписані Третій та Четвертий додаткові протоколи до Європейської конвенції про видачу правопорушників, положення яких спрямовані на вдосконалення існуючого механізму міжнародного співробітництва з питань видачі правопорушників (екстрадиції).

 

 

Саме тому, з метою приведення національного законодавства у відповідність до Третього та Четвертого протоколів, розроблено проект Закону України  № 6149 «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України у зв’язку з ратифікацією Третього додаткового протоколу та Четвертого додаткового протоколу до Європейської конвенції про видачу правопорушників».

 

Зміни спрямовані на удосконалення існуючої процедури екстрадиції з України правопорушників, які розшукуються компетентними органами іноземної держави для проведення розслідування у кримінальній справі або виконання вироку.

 

Законопроект, розроблений Мін’юстом та внесений на розгляд Президентом України, пропонує внести зміни та доповнення до глави 44 «Видача осіб, які вчинили кримінальне правопорушення (екстрадиція)», зокрема до статей 575, 576, 581, 583-585, 589, 591, 593, а також до статті 208 «Затримання уповноваженою службовою особою» Кримінального процесуального кодексу України, та викласти в новій редакції статтю 588 «Спрощений порядок видачі осіб з України».

 

Так, у разі прийняття Закону особа отримає право просити про застосування щодо неї спрощеного порядку видачі одразу ж після затримання у зв’язку з перебуванням у міжнародному розшуку, не очікуючи надходження формального запиту про екстрадицію. Для цього буде необхідна її письмова заява про згоду на видачу, оформлена у присутності захисника та затверджена слідчим суддею. Це дасть можливість скоротити строки перебування такої особи під вартою на території України з метою її екстрадиції іншій державі.

 

При цьому у статті 588 буде встановлено, що спрощений порядок видачі не застосовується у разі притягнення особи до кримінальної відповідальності чи відбування покарання на території України, якщо є підстави вважати, що видача може суперечити інтересам захисту національної безпеки України або що розшукувана особа є громадянином України.

Запровадження дієвого механізму застосування спрощеної процедури екстрадиції  зменшить час перебування особи під вартою, що дасть можливість скоротити фактичні витрати на утримання таких осіб.