Головний зміст

0160330194802n 1Храми Феміди не повинні бути зоною дискомфорту для відвідувачів. Аби в останніх не виникало таких відчуттів, потрібне, зокрема, «втручання» прес-секретарів та суддів-спікерів установ. Саме вони мають першими спілкуватися з громадськістю та ЗМІ. І бесіда ця повинна відбуватися людською мовою.

 

 

 

 

 

Про це йшлося під час брифінгу, на якому презентували нову навчальну програму для прес-секретарів судів та нові інструменти для комунікації храмів Феміди з громадськістю та журналістами. Крім преси, участь у ньому взяли прес-секретарі установ Києва та області.


«Якщо ми не будемо говорити про себе взагалі чи не будемо говорити людською, зрозумілою, доступною всім громадянам мовою, то за нас говоритимуть інші. Останній приклад: обрання запобіжного заходу. Прокурор просив 2 місяці тримання під вартою. Суд задовольнив клопотання. Громадськість бачила ці обставини по-іншому. Врешті-решт звинуватили суд, що так учинив», — розповіла голова Ради суддів, суддя Верховного Суду Валентина Сімоненко.


На її думку, суддя-спікер або ж прес-служба інституції, в якій розглядалося питання про обрання запобіжного заходу, мали б пояснити: з яких підстав суд не міг вийти за межі того, що просив прокурор.


«Ми повинні роз’яснювати закон. Він має заформалізований текст, незрозумілий для пересічного громадянина. Прес-секретар повинен спокійно, доступно, простою мовою пояснити, чому суд так учинив, а не інакше, в чому суть рішення. Потрібно сказати всього кілька зрозумілих усім речень», — наголосила очільниця РСУ.


За її словами, в кожного є своє завдання, а загалом у всіх воно одне — покращити довіру до судової влади. «Журналісти мають нам у цьому сприяти. Вони й сприяють. Безумовно, в більшості випадків цікавляться тільки гучними справами. Це тому, що є відповідний рейтинг, зацікавленість суспільства», — зауважила В. Сімоненко.


Вона розповіла, як це питання вирішується в Нідерландах, які відвідали «самоврядники». Так, на сайті суду є телефон, за яким журналіст будь-коли може зв’язатися з прес-службою. «Робота прес-секретаря цілодобова. Що б не сталося — журналіст повинен зателефонувати прес-секретареві й попросити коментар. Прес-секретар має або взяти паузу, аби уточнити питання, або ж відразу все розповісти, якщо він обізнаний з питанням», — зазначила голова ради.


До речі, за її словами, навіть якщо справа ще не слухалася, прес-секретар розкаже, в чому суть спору, якою є позиція сторін. «Це для того, щоб суспільство розуміло акценти й не витягувало зі справи те, що не є головним. Адже часто буває: скандал роздувається через певне нерозуміння ситуації, а ми в цей час мовчимо», — звернула увагу В. Сімоненко.


Вона нагадала: найчастіше про діяльність судової системи суспільство дізнається від журналістів.


«Ви як форпост судової системи — перші, з ким стикається громадськість. Це дуже велика відповідальність. Я розумію, що бувають випадки, коли ви самі нічого не зможете зробити, та запевняю: ми намагаємося працювати з головами судів та суддями», — звернулася В. Сімоненко до прес-секретарів—учасників брифінгу.


«Самоврядниця» вважає, що сьогодні «ставлення до судової системи відпрацьовується на судах Києва та області. «Тут найбільше розглядається гучних та резонансних справ. Тому увага більше прикута до цих судів», — пояснила В. Сімоненко.


Вона порадила прес-секретарям частіше спілкуватися із суддями-спікерами. «Судді ухвалили рішення, нехай пояснять, що й до чого. Наприклад, прокурор не довів, не надав доказів, тому рішення таке-то й таке. Ми завжди будемо вас підтримувати. Не закликаю вас жалітися, але, якщо є непорозуміння із суддями, говоріть про це», — зауважила очільниця РСУ.


Також вона наголосила на необхідності організації внутрішньої комунікації в обителях Феміди, адже під час спілкування із суспільством прес-секретар є координатором і головною ланкою між суддею-спікером, головою установи та керівником апарату.


«Злагоджено працювати можна тоді, коли в суді немає конфліктних ситуацій», — резюмувала В. Сімоненко.


У свою чергу «ЗіБ» теж підтримуватиме прес-секретарів: публікуватиме на шпальтах газети інформацію, яку вони надаватимуть виданню, щоб їхню «людську мову» почули читачі.

 

Джерело: Закон і Бізнес